vrijdag 17 juni 2011





De binnenkamer

Mijn kind, in je binnenste is een gouden troon, waar de Goddelijkheid woont. 
Hier kun je naar toekomen en je Heer in de stilte van je eigen ziel ontmoeten.
Kom elke dag, Mijn kind, reserveer wat extra tijd. 
Kom, klop aan de deur van je hart en ze zal opengaan; 
je zult binnengaan en een gelukzalige eenwording met de Heer van je leven ervaren.

Ik weet, Mijn kind, dat het vaak moeilijk is om je af te zonderen; 
de zorgen en plichten van elke dag dulden geen uitstel en leggen zo'n beslag op je. 
Maar als je het zou proberen, dan zouden alle zorgen en plichten tot hun juiste proporties terugvallen en je zou zo'n vernieuwing van kracht en schoonheid en rust in je geest vinden, dat al je zorgen verdwenen zullen zijn en de weg van elke plicht geëffend als je deze heilige plaats verlaat en weer aan je dagelijks werk begint.

'Maar', zeg je, 'hoe zal ik dit kamertje in mijn hart vinden, 
hoe kan ik dicht bij deze Goddelijke aanwezigheid komen?' 

En Ik zeg je:
 'Alleen doordat je heel stil wordt, kun je de weg vinden. 
En wanneer je het vindt, zal de deur opengaan en een glans, 
waarvan je nooit tevoren hebt gedroomd, zal je hele wezen overstralen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten